بدون دسته بندی

بهترین روش محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید

بهترین روش محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید
۴
(۴)

به احتمال زیاد شما نیز بارها در رابطه با فواید و مزایای نور خورشید مطالبی را خوانده و شنیده‌اید، اما باید بدانید که نور خورشید با وجود مزایای بسیار زیادی که دارد می‌تواند در دراز مدت باعث خرابی و رنگ‌پریدگی وسایل و لوازم منزل شما شود.

درواقع اشعه ماوراءبنفش که در نور خورشید وجود دارد دلیل آسیب دیدن اسباب اثاثیه منزل است و می‌تواند به‌مرورزمان وسایلی مانند مبل، فرش و … را کهنه و فرسوده کند. حال از آنجایی که وسایل منزل روزبه‌روز گران‌تر می‌شوند ما تصمیم داریم در این مقاله بهترین روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بدون مشکل از آن‌ها در طولانی‌مدت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با حشرات خانگی و روش هایی برای جلوگیری از ورود آن ها به منزل 

جابجا کردن وسایل برای محافظت از نور خورشید

بسیاری از افراد که در منزل نور خوبی دارند با استفاده از پرده‌های ضخیم جلوی ورود نور به محیط را می‌گیرند؛ اما باید گفت که این کار نادرست و غیرعقلانی است، زیرا نور خورشید علاوه‌برآنکه در سلامت ساکنین تاثیر دارد برای گل و گیاه و ضدعفونی کردن محیط نیز مناسب است.

از این رو توصیه می‌شود پنجره‌های خانه را با پرده‌های ضخیم در طول روز نپوشانید. شما می‌توانید در چنین موقعیتی اگر امکان جابجایی وسایل را دارید این کار را انجام دهید. مبل و فرش را جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند؛ با این کار می‌توانید از وسایل خود دربرابر فرسودگی محافظت کنید.

کاور کردن وسایل

یکی دیگر از روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید کاور کردن و پوشاندن آن‌ها است. مبل و فرش از جمله وسایلی هستند که می‌توان با این راهکار از آن‌ها محافظت کرد. امروزه تنوع کاور مبل و فرش نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است؛ بنابراین شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون منزل خود از کاور و روکش مناسب استفاده کنید.

البته این روش برای بسیاری از افراد چندان جالب نیست و آن‌ها ترجیح می‌دهند که از از ظاهر طبیعی وسایل خود استفاده کنند. بنابراین اگر به هردلیلی علاقه‌ای به استفاده از روکش و کاور نداشتید می‌توانید از روش اول و سایر روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

نصب پرده خارج از چارچوب

نصب پرده بدون شک یکی از مرسوم‌ترین روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید است و همان‌طور که می‌دانید انواع پرده امروزه برای این کار در دسترس است؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر پرده به‌طور دقیق روی چارچوب پنجره نصب شود شکاف‌هایی را در کنار و پایین پنجره ایجاد می‌کند که نور خورشید و اشعه‌های ماوراءبنفش می‌توانند از طریق همین شکاف‌ها به وسایل آسیب برساند.

از این رو توصیه می‌شود که اگر امکان نصب پرده خارج از چارچوب را دارید این کار را انجام دهید، زیرا پرده می‌تواند تمام شکاف‌ها را از بین ببرد و مانع ورود نور به منزل شود.

بهترین پرده برای محافظت از وسایل در برابر نور خورشید

امروزه در بازار انواع مختلفی از پرده وجود دارد، حال اگر به دنبال روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید هستید باید از پرده‌های مناسب برای جلوگیری از ورود نور استفاده کنید.

پرده شید خورشیدی

پرده شید یا شید رول یک پرده کارآمد برای محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید است. این پرده از یک نوع پارچه یک لایه تشکیل می‌شود که شما می‌توانید آن را به شکل رول بالا و پایین کنید. نکته مثبت و جالبی که راجع‌به این پرده وجود دارد این است که اجازه عبور نور را تا حدی می‌دهد، اما باید بدانید که ساختار پارچه آن به شکلی است که اجازه عبور اشعه مضر فراءبنفش را نخواهد داد و همین موضوع باعث حفظ وسایل شما در برابر نور خورشید می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با نصب این پرده در طول روز منظره‌ی بیرون را تماشا کنید و مطمئن باشید که هنگام شب وقتی که چراغ‌های داخل روشن هستند از بیرون دید وجود ندارد.

استفاده و نصب پرده مغناطیسی

یکی از دیگر از انتخاب‌های مناسب برای ویلا، باغ، منزل، تراس و … پرده مغناطیسی است. این پرده به دلیل طراحی و عملکردی که دارد علاوه بر آنکه به حفظ انرژی کمک می‌کند از آسیب دیدن وسایل با نور خورشید نیز جلوگیری می‌کند. ویژگی که باعث خاص شدن این محصول شده است، آهنرباهای پرس‌شده در دو طرف پرده هستند.

این طراحی باعث می‌شود که پرده پس از عبور افراد به‌طور خودکار بسته شود؛ بنابراین اگر روبروی درب ورودی ویلای شما فرش قرار دارد و نگران هستید که آفتاب آن را از بین ببرد می‌توانید با نصب یک پرده مغناطیسی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

استفاده از برچسب عایق حرارتی

یکی از روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید که می‌توان آن را جایگزین استفاده از پرده‌ها کرد برچسب‌ عایق حرارتی است. استفاده از این برچسب یک روش نسبتا جدید محسوب می‌شود و می‌تواند در صورت داشتن کیفیت لازم ۹۹% اشعات مضر آفتاب را فیلتر کند و به همین دلیل می‌توان گفت یک گزینه مناسب برای جایگزین پرده‌های سنگین و تیره است.

همچنین باید گفت یکی از ویژگی‌های این برچسب این است که اجازه عبور گرمای خورشید را نیز می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید در منزل خود از گرمای نور خورشید لذت ببرید و نگرانی بابت آسیب دیدن وسایل خود نداشته باشید.

استفاده از لاک الکل

آخرین روش از میان روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید، استفاده از لاک الکل است. این لاک درحقیقت تشکیل‌شده از ماده رزین است که استفاده از آن منجر به ایجاد یک لایه سخت روی وسایل چوبی مانند مبل و تخت می‌شود؛ بنابراین اگر نگران آسیب‌دیدن وسایل چوبی خود با نور خورشید هستید، می‌توانید از لاک الکل استفاده کنید. البته این ماده برای هرنوع چوبی مناسب نخواهد بود، از همین رو توصیه می‌شود در ابتدا مطمئن شوید که آسیبی به چوب وسایل شما نمی‌زند و سپس از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، ما در این مقاله به بررسی روش‌های محافظت از وسایل و لوازم منزل در برابر نور خورشید پرداختیم. حال شما می‌توانید با کمک یکی از این روش‌ها تدابیر لازم را انجام دهید تا آسیبی به وسایل و لوازم شما وارد نشود.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *