سایر موضوعات

آموزش صفر تا صد نحوه شستن پرده با دست در منزل

آموزش نحوه شستن پرده با دست در منزل
۴
(۵)

آیا شستن پرده با دست در منزل، امکان پذیر است؟ سوال رایجی که افراد به منظور تمیزی هر چه بهتر پرده، حفظ ظاهر اولیه آن و همچنین صرفه جویی در هزینه های مربوط به شستشوی پرده با استفاده از خدمات خشکشویی می پرسند.

پاسخ این سوال بستگی به نوع و جنس پرده دارد. شستشوی پرده های سنگین وزن با دست، بسیار دشوار است و اصلا پیشنهاد نمی شود، اما پرده های توری را به راحتی می توان با دست شست.

بیشتر بخوانید» به منظور خرید پرده مغناطیسی و مشاهده لیست قیمت این ابزار کاربردی در سایزهای مختلف، روی لینک داده شده کلیک کنید.

ما در ادامه قصد داریم نحوه شستن پرده با دست در منزل را به طور جامع آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش شستشوی پرده با دست در منزل

شستن پرده با دست در منزل یکی از راه های شستشو می باشد که البته بیشتر در گذشته، کاربرد داشته و امروزه کمتر کسی از این شیوه استفاده می کند. اگر این روش به درستی و اصولی انجام گیرد، می تواند به اندازه روش های دیگر شامل شستن پرده با ماشین لباسشویی و یا شستن پرده توسط خشکشویی، موثر واقع شود.

آموزش شستن پرده با دست در منزل به شرح زیر است:

نکات مهم برای تمیز کردن پرده در خانه

یک تشت تمیز و با اندازه مناسب انتخاب کرده و آ را تا نیمه، پر از آب سرد کنید. سپس مواد شوینده مناسب را به تشت حاوی آب اضافه کرده و خوب، حل کنید. 

پس از حل شدن کامل شونیده در آب سرد، پرده را درون تشت قرار دهید.

در این مرحله از شستن پرده به روش دستی، پرده را به آرامی داخل تشت، چنگ بزنید تا آب و شونیده به تمامی بخش های آن نفوذ کرده و پرده به خوبی تمیز شود.

در نهایت پس از شستشوی کامل پرده، آن را در جایی مناسب، پهن کنید تا خشک شود. البته تا قبل از کامل خشک شدن پرده، پیشنهاد می کنیم آن را اتو کنید تا خوب، صاف شود.

بیشتر بخوانید» اگر به دنبال شستن پرده از جنس پلاستیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای جامع شستن پرده پلاستیکی را با دقت بررسی کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن پرده در خانه

از آنجایی که شستشوی بسیار زیاد پرده، به بافت آن آسیب وارد کرده و از طول عمر آن کم می کند، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از کثیفی بیش از حد پرده، هرماه روی آن را با استفاده از برس های مخصوص، کشیده تا گرد و غبارهای نشسته روی آن، پاک شود.

نکته مهم دیگری که به منظور شستن پرده با دست در منزل باید مد نظر قرار  دهید، جنس پرده است. همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم شستن پرده های سنگین وزن به روش دستی، امکان پذیر نخواهد بود و روش مناسب جایگزین آن، استفاده از خدمات خشکشویی پرده می باشد. به طور کلی قبل از شست و شوی پرده به روش دستی در منزل خود، مطمئن شوید که آب و مواد شوینده به بافت آن آسیبی وارد نخواهد کرد.

روش های دستی سفید کردن پرده در منزل

از آنجایی که پرده ها در معرض گرد و خاک هستند، انباشته شدن گرد و خاک بر روی آن ها به ویژه بر روی پرده های سفید، منجر به کدر و سیاه شدن آن ها می شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید باید بگوییم که خوشبختانه روش های زیادی برای سفید کردن پرده در منزل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید» در مقاله آموزش نحوه نصب و اندازه گیری پرده با نکات کلیدی و روش کلی این کار آشنا خواهید شد.

  • شستن و سفید کردن پرده با سرکه

بدین منظور یک تشت مناسب، انتخاب کرده و آن راتا نیمه پر کنید، سپس مقداری سرکه نیز به تشت بیافزایید. پرده را داخل تشت قرار داده و به آرامی با دستان خود ورز دهید.

  • شستن پرده با دست و جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین نیز به اندازه سرکه در سفید کردن پرده، موثر واقع خواهد شد. بدین منظور در یک تشت، مقداری آب، مواد شوینده مناسب و با کیفیت + جوش شیرین بریزید و در نهایت پرده را نیز داخل تشت قرار دهید و با دستان خود ورز دهید.

بهترین روش شستن پرده در منزل با دست یا ماشین لباسشویی؟

بهترین روش شستن پرده در منزل با دست یا ماشین لباسشویی؟

شستن پرده با دست تنها یکی از روش های شست و شوی پرده در خانه است. روش دیگری که امروزه رایج است، شستن با ماشین لباسشویی می باشد. اکنون سوالی که پیش می آید این است که شستن پرده با دست بهتر است یا با ماشین لباسشویی؟

نوع پرده، تعیین کننده پاسخ این سوال است؛ به این معنا که برای برخی از پرده ها بهترین روش شست شو، روش دستی می باشد و اما برای برخی دیگر از پرده ها، شست و شو با ماشین لباسشویی، انتخاب بهتری است.

در صورت تمایل به شستن پرده با ماشین لباسشویی، حتما به این نکته توجه داشته باشید که لباسشویی تان به اندازه وزن پرده، ظرفیت داشته باشد، در غیر این صورت ماشین لباسشویی تان دچار خرابی خواهد شد. همچنین دستگاه را روی دور کند، تنظیم کنید تا آسیبی به بافت پرده وارد نشود.

نتیجه گیری بررسی شستن پرده با دست در منزل!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم شستن پرده با دست در منزل، یک روش قدیمی و البته موثر است که در کنار دیگر روش ها شامل شستشو با ماشین لباسشویی و … هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از شست و شوی پرده به روش دستی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *