سایر موضوعات

راهنمای جامع شستن انواع پرده پلاستیکی

شستن پرده
۴.۷
(۳)

اگر می‌خواهید از عمر مفید وسایل خانه‌تان استفاده کنید، باید با روش‌های نگهداری و مخصوصا شستشوی آن‌ها آشنایی داشته‌باشید. یکی از این وسایل پرده‌ مغناطیسی است که ممکن است با دوده روغن، تماس دست و … شفافیت و تمیزی خود را از دست داده و حالا نیازمند شستشو هستند.

پس راهنمای جامع شستن انواع پرده پلاستیکی لازمه شروع گردگیری و از بین بردن آلودگی‌هاست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه‌مان باشید.

برای تمیز کردن پرده های پلاستیکی از جارو آغازکنید

روش های شستن پرده پلاستیکی

قبل از هرکاری بهتر است تمیز کردن هر مدل پرده را با جارو کشیدن شروع کنید. همانطور که پرده در محل خود قرار گرفته، بااستفاده از جاروبرقی تمام گرد و غبار موجود روی سطح را از بین ببرید. به این صورت که فرچه جارو را بطور افقی از چپ به راست حرکت دهید.

بیشتر بخوانید» به منظور بررسی لیست قیمت و همچنین خرید پرده مغناطیسی پلاستیکی در سایزهای مختلف روی لینک داده شده کلیک کنید.

البته در نظر داشته‌باشید تماس مداوم پرده‌ها با موادشوینده می‌تواند باعث تغییر رنگ و آسیب‌دیدن به بافت آن شود. پس پیشنهاد می‌کنیم هر هفته سطح آن را جارو بکشید.

آب ولرم به همراه مایع شستشو دومین روش برای پرده پلاستیکی

همین ابتدا اشاره به این نکته را ضروری می‌دانم که برای شستن پرده‌های پلاستیکی به هیچ وجه از آب داغ یا گرم استفاده نکنید. چراکه استفاده از آب با دمای بالا باعث کدر شدن پرده‌های پلاستیکی شده و در بعضی موارد هم ممکن است تغییر شکل دهد.

برای این روش شستشو به ازای هر ۱ لیتر آب، ۱۵ میلی لیتر مایع ظرفشویی اضافه کرده و پرده را داخل آن قرار دهید. توصیه می‌شود از هیچ ماده‌ی پاک کننده یا سفیدکننده‌ای استفاده نشود تا از آسیب به بافت و تغییر رنگ آن جلوگیری شود.

برای شستن پرده پلاستیکی، از اسفنج و مواد شوینده استفاده کنید

از یک اسفنج یا حوله‌ای تمیز استفاده کرده و آن را در محلول آب و موادشوینده فروببرید. آب اضافی آن را گرفته تا هنگام تمیز کردن پرده چکه نکند.

شستن پرده پلاستیکی را از چپ به راست آغاز کنید

با استفاده از اسنج یا حوله، تمیزکردن پرده را از بالا به پایین آغاز کنید. در این حین چندبار اسفنج را در محلول بخیسانید و آب اضافی آن را بگیرید. اگر متوجه شدید اسفنج به اندازه‌ای آلوده شده که عملکرد مناسبی ندارد، آن را تعویض کنید.

استفاده از مواد شوینده را برای آخرین مرحله بگذارید

لوازم شوینده پرده پلاستیکی

زمانی که متوجه شدید هیچ راهی برای از بین بردن لکه‌های سخت نیست، می‌توانید از شوینده‌های سخت استفاده کنید. اما قبل از آن باید در قسمت از آن که در دید نیست، ماده شوینده را امتحان کرده تا در صورت تغییر خیلی به‌چشم نیاید.

شستن پرده شید رول

اولین مرحله برای شستن پرده‌های شیدرول، جداکردن آن‌ها از محل اتصال‌شان است. پرده را روی زمین پهن کرده و به واسطه جارو برقی یا حوله‌ای خشک، گرد و غبار روی آن را از بین ببرید.

پرده پلاستیکی شید رول را داخل تشت آب قرار دهید

تشت آب بزرگی یا وان حمام را از آب پر کنید و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری مایع لباسشویی داخل آن بریزید. پیشنهاد می‌کنیم از سفیدکننده‌ها استفاده نشود. ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید تا به‌خوبی خیس بخورد.

برای شستن پرده پلاستیکی شید رول، آن را چنگ نزنید

بسیاری برای شستن این مدل از پرده‌ها، مانند لباس با آن‌ها رفتار می‌کنند. در حالی که استفاده از آب گرم و چنگ زدن پرده پلاستیکی شید رول، باعث چروک شدن و گاهی آسیب رساندن به چهارچوب آن می‌شود؛ بنابراین به وسیله‌ی فرچه‌ای نرم برروی دو طرف پرده بکشید تا به‌خوبی تمیز شود.

آبکشی پرده پلاستیکی را در تشتی با آب تمیز انجام دهید

آب کثیف تشت یا وان را خالی کرده و مجدد با آبی تمیز آن را پرکنید. پرده را داخل آب فرو ببرید و مطمئن شوید تمام موادشوینده از روی آن پاک شده‌است. چراکه باقی ماندن این مواد شوینده، موجب جذب سریع‌تر گرد و غبار و جرم گرفتن آن خواهدشد.

در آخرین مرحله از شستن پرده پلاستیکی، خشک کردن آن را از یاد نبرید

پرده‌های پلاستیکی به‌راحتی قطرات آب خشک شده را برروی سطح خود نشان می‌دهند. به‌همین دلیل بعداز اینکه شستن پرده به‌پایان رسید، حتما به وسیله دستمالی نرم و بدون پرز، سطح آن را خشک کنید.

حواستان باشد که استفاده از خشک کن یا گرمای خورشید، سبب تغییر رنگ و تغییر شکل آن خواهدشد.

خلاصه مطلب اینکه…

شستن انواع پرده پلاستیکی موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداخته‌شد. اهمیت این موضوع زمانی مشخص خواهدشد که شما با پرده‌هایی شفاف و آلوده مواجه می‌شوید و نگران ماندگاری آن‌ها خواهیدبود.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز ۴.۷ / ۵. تعداد آرا ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *