سایر موضوعات

آشنایی با بهترین پارچه ها برای گردگیری

آشنایی با بهترین پارچه برای گردگیری
۴.۸
(۴)

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اختراعات بشر، پارچه است. چرا که از گذشته تا به امروز در طول تاریخ بسیار مورد استفاده قرار گرفته. در این میان پارچه‌های مختلف برای گردگیری مناسب هستند، اما بهترین پارچه برای گردگیری، پارچه‌هایی هستند که دارای الیاف نرم و جاذب هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره بهترین نوع پارچه برای گردگیری بیشتر صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید» به منظور و مشاهده لیست قیمت انواع پرده مغناطیسی توری و پلاستیکی روی لینک داده شده کلیک کنید.

کدام پارچه برای گردگیری مناسب است؟

برای نظافت و پاکسازی، پارچه های مختلفی مانند پنبه، میکروفایبر، لینن، و یا پارچه‌های مخلوط پنبه و پلی استر مناسب هستند. اما برای استفاده در نظافت خانگی، پارچه‌های میکروفایبر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته می‌شوند.

پارچه نخی؛ بهترین گزینه برای گردگیری

پارچه نخی؛ بهترین گزینه برای گردگیری

پارچه نخی نیز می‌تواند برای گردگیری مناسب باشد، اما بسته به نوع سطحی که قرار است پاک شود، ممکن است نیاز به پارچه‌های دیگری باشد. پارچه نخی به دلیل نرمی و خواص جذبی خود، برای پاک کردن سطوح حساس مانند شیشه، آینه و صفحات ال سی دی مناسب است.

بیشتر بخوانید» در مقاله ترفندهایی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه آموزشی کاربردی به همراه نکات مربوط به آن در رابطه با این موضوع مهم و مرتبط با سلامت افراد ارائه داده‌ایم.

 همچنین برای پاک کردن سطوح صاف و بدون خط و خش مانند میز و کابینت‌های چوبی نیز می‌توان از پارچه نخی استفاده کرد. با این حال، برای پاک کردن سطوح خشک و غیرصاف مانند کف سنگی، پارچه‌های میکروفایبر و یا پارچه‌های خشک کننده مخصوص کف می‌توانند بهترین گزینه باشند.

پارچه پنبه ای؛ انتخابی مناسب برای گردگیری

پارچه پنبه‌ای نیز می‌تواند برای گردگیری مناسب باشد، اما بسته به نوع سطحی که قرار است پاک شود، ممکن است نیاز به پارچه‌های دیگری باشد. این مدل از پارچه به دلیل نرمی و خواص جذبی خود، برای پاک کردن سطوح حساس مانند شیشه، آینه و صفحات ال سی دی مناسب خواهدبود.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با نحوه شستن انواع پرده و نکات مربوط به آن روی لینک این آموزش کلیک کرده و تا انتها مقاله مربوطه را بررسی کنید.

برای خشک کردن رطوبت از پارچه پنبه ای استفاده کنید

همچنین برای پاک کردن سطوح صاف و بدون خط و خش مانند میز و کابینت‌های چوبی نیز می‌توان از پارچه پنبه ای استفاده کرد. با این حال، برای پاک کردن سطوح خشک و غیرصاف مانند کف سنگی، پارچه‌های میکروفایبر و یا پارچه‌های خشک کننده مخصوص کف می‌توانند بهترین گزینه باشند.

پارچه متقال؛ بهترین پارچه گردگیری برای سطوح براق

پارچه متقال (Microfiber) یکی از بهترین نوع پارچه‌های گردگیری به حساب می‌آید. این پارچه‌ها از الیاف بسیار ریز و نازک تشکیل شده‌اند که قابلیت جذب بالایی دارند و به راحتی گرد و غبار را از سطوح پاک می‌کنند.

پارچه متقال برای گردگیری کدام وسایل مناسب است؟

پارچه متقال برای پاک کردن سطوح مختلف از جمله شیشه، آینه، صفحات ال سی دی، کابینت‌های چوبی، میز و مبلمان، کف‌های سرامیکی و سنگی و حتی برای پاک کردن خودروها و داخل خودرو بسیار مناسب است.همچنین این پارچه‌ها قابلیت شستشو و استفاده مجدد دارند و به دلیل نرمی و لطافتشان، سطوح را خراش نمی‌دهند. به طور کلی، پارچه متقال یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردگیری و پاک کردن سطوح است.

پارچه بلدی برای گردگیری

پارچه بلدی؛ پارچه ای طرحدار برای گردگیری

پارچه بلدی (Flannel) نیز یکی از پارچه‌های مناسب برای گردگیری محسوب می‌شود. این پارچه‌ها از الیاف نرم و لطیف تشکیل شده‌اند که به راحتی گرد و غبار را از سطوح پاک می‌کنند.

داخل خودرو را با پارچه بلدی گردگیری کنید

 پارچه بلدی برای پاک کردن سطوح مختلف از جمله میز و مبلمان، کابینت‌های چوبی، کف‌های سرامیکی و سنگی و حتی برای پاک کردن خودروها و داخل خودرو بسیار مناسب است.

 همچنین این پارچه‌ها قابلیت شستشو و استفاده مجدد دارند و به دلیل نرمی و لطافتشان، سطوح را خراش نمی‌دهند. به طور کلی، پارچه بلدی نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای گردگیری و پاک کردن سطوح است.

کلام پایانی

برای آن دسته از خانم هایی که برای گردگیری در روزهای آخر سال دغدغه انتخاب بهترین پارچه برای گردگیری و مواد شوینده را دارند، این مقاله را به نگارش درآوردیم. تا با انتخاب بهترین نوع آن بتوانند به راحتی به تمام امور رسیدگی کنند.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *