بدون دسته بندی

آشنایی با بهترین ایده ها برای دیزاین بالکن خانه

ایده برای تزیین بالکن
۴.۲
(۱۰)

بالکن چیست؟ 

بالکن (به فرانسوی: Balcon) ایوانک یا ایوانگاه (بخشی از یک ساختمان است که معمولاً از دیوارهای ساختمان بیرون زده‌است.)

بالکن از الحاقات آپارتمان‌ها محسوب می‌شود که مساحت آن در مساحت آپارتمان و بنا محاسبه می‌گردد. بالکن‌ها فضاهایی مسقف هستند که حداقل یک طرف آن رو به فضای بیرونی دارند، گاهی بالکن هادو طرف و گاهی سه طرف باز رو به فضای مجاور دارند. در این فضا قسمت‌های بسته فضا شامل نیم دیوار، نرده یا ترکیب این دو با دیوار است.

بیشتر بخوانید» به منظور خرید پرده مغناطیسی و بررسی لیست هزینه‌های این ابزار کاربردی در سایزهای مختلف روی لینک داده شده کلیک کنید.

بالکن با تراس چه فرقی دارد ؟

معادل فارسی کلمهٔ تراس در زبان فارسی بهارخواب است. اما از دیدگاه معماری تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته می‌شود غیر مسقف است و جز مشاعات محسوب می‌گردد در نتیجه مساحت تراس‌ها در محاسبهٔ مساحت آپارتمان‌ها دخالتی ندارد. به‌طور کلی ایوان، تراس، بالکن فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرون قرار می‌دهند که در صورت نشستن کاربر در آن بتواند به فضای حیاط ویا منظرهٔ بیرونی مسلط شود و از زیبای‌های آن بهرمند شود.

تزیین تراس

تزیین تراس

گاهی تصور میشود برای تزیین یک بالکن یا تراس زیبا حتما باید هزینه زیادی برای ساخت مبلمان مخصوص تراس مثل مبلمان حصیری ای چوبی یا پلاستیک مقاوم به آفتاب انجام داد ، اما با مشاهده عکس بالا متوجه میشوید که شما میتوانید با کمترین هزینه با ک قالیچه خوشرنگ ایرانی که حتی میتواند یک تکه گلیم یا جاجیم باشد به همراه چند پشتی یا کوسن و البته به همراه چند گل و گلدان طبیعی و مصنوعی یک تراس زیبا و دلبر بسازید و عصر های خود را در آن سپری کنید.

تزیین تراس آپارتمان

وقتی صحبت از بالکن و تراس و تزیین آن است فراموش نکنید وسایلی تهیه کنید که نسبت به نور مستقیم آفتاب ، آب و هوای متغیر ( باد و باران و گرد و خاک) مقاوم باشد از طبیعی ترین و زیباترین این وسایل میتوان به وسایل چوبی و حصیری اشاره کرد که مقاومت نسبتا بالایی دارند و از آن گذشته به خاطر طبیعی بودن حس زندگی و شادابی به شما میدهند.

تزیین تراس کوچک

این که بالکن خانه شما چند متر است، شمالی یا جنوبی ست کمک میکند بدانید چه گل هاو گیاهانی مناسب تراس تان است . با شناخت این گیاهان و گلهای مناسب تراس می‌توانید تراس خانه تان یک باغچه زیبا و سبز و چشم نواز درست کنید .در مورد انتخاب نوع گل طبعی برای بالکن حتما باید به موارد زیر توجه کنید:

  • گلی انتخاب کنید که گرمای زیاد را تحمل کند : محیط تراس، علاوه بر دریافت فراوان نور خورشید، گرمای خروجی از ساختمان را نیز تحمل می کند.
  • تراس ها پر از گرد و غبار و آلودگی هستند پس این نکته را هم لحاظ کنید: در تراس‌هایی که رو به خیابان واقع شده‌اند، باید گیاهان مقاوم به گرد و غبار و آلودگی هوا انتخاب شوند.
  • انتخاب گلی که تحمل نور زیاد و مستقیم را داشته باشد را فراموش نکنید: در تراس های جنوبی میزان تابش نور خورشید بیشتر است و این ویژگی گزینه ای عالی برای گیاهان آفتاب پسند است.
  • گذشته از انتخاب نوع گل انتخاب نوع گلدان هم مهم است : در این محوطه برای تعدیل دمای گیاه در سرما و گرما از گلدان های سفالی و لعابی استفاده می شود.

تزیین تراس با گل

همانطور که خودتان بهتر میدانید وقتی پای گل و گیاه طبیعی به جایی باز میشود تازیک و طراوت و زندگی را به آنجا میبرد پس حتی با خرید بهترین و شیک ترین وسیله های برای دیزاین تراس خود بهتر است از گل های طبیعی هم کمک بگیرید. چه کسی است که دوست نداشته باشد تراس خانه اش مثل یک باغچه کوچک پر از گل ها رنگارنگ و برگ های همیشه سبز باشد . هر چند نگهداری از این گیاهان ممکن است چندان ساده نباشد ولی حتما با کمی سعی و خطا و انتخاب گیاه با توجه به آب و هوای شهری که در آن زندگی میکنید موفق خواهید شد تراسی به زیبایی این عکس ها بسازید.

تزیین بالکن با استفاده از انواع کفپوش

تزیین بالکن با استفاده از انواع کفپوش

یک نکته دیگر انتخاب یک کفپوش مناسب برای تراس است . این کفپوش ها باید نسبت به تابش آفتاب مقاوم باشد ، ضد آب باشد و البته زیبایی و هماهنگی آن با سایر وسایل بالکن هم مهم است.  خوب شما گزینه های مختلفی دارید :

۱- کفپوش سنگی

سنگ های طبیعی یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می روند. البته اگر خانه ای ویلایی و مستقل داشته باشید می توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید، زیرا این نوع سنگ ها برای استفاده در خانه های آپارتمانی مناسب نیستند. به همین دلیل برای بالکن خانه های آپارتمانی می توانید از هر نوع کفپوش سنگی دیگر استفاده کرده و فضایی مناسب برای خود ایجاد کنید. امروزه کفپوش های سنگی بسیار پرکاربرد بوده و دارای چنان طرح و رنگ های متنوعی هستند که با هر سبک سلیقه هماهنگ می شوند.

۲- کفپوش چوبی

این یک حقیقت است که چوب در هر کجا که مورد استفاده قرار بگیرد، فضایی زیبا و فوق العاده ایجاد می کند. با این وجود بسیاری از اطلاعات و باور هایی که ما در مورد چوب داریم، اشتباه است! یکی از بزرگ ترین این اشتباهات این است که چوب ماده ای مقاوم در برابر آب به شمار نمی رود. در حالی که اگر چوب به شکل مناسب انتخاب شده و لایه محافظ درستی بر روی آن به کار برده شود، به یکی از مقاوم ترین مواد در مقابل آب تبدیل می شود.

نکته : ترمووود یکی از انواع کفپوش های چوبی است که میتوانید استفاده کنید . ترمو وود ها در واقع چوب‌های طبیعی فرآوری شده با مکانیزم‌های حرارتی پیشرفته هستند که ماندگاری و استحکام بسیار بیشتری نسبت به سایر چوب‌های طبیعی دارند.

۳- کفپوش بتنی

بتن با ظاهر سرد و سخت خود در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین عناصر در طراحی داخلی تبدیل شده است. اگر چه این موضوع هنوز در کشور ما کاملا صدق نمی کند، اما با این وجود روز به روز استفاده از بتن در دکوراسیون در حال افزیش است. بتن معمولا در مکان هایی که با آب در ارتباط هستند به عنوان زیر ساختی برای استفاده از کاشی به شمار می رود. در حالی که بتن به تنهایی نیز دارای ظاهری خاص و مدرن است و حتی بیشتر اوقات نسبت به کاشی ها، فضایی بسیار زیباتر ایجاد می کند.

۴- کفپوش کاشی و سرامیک

کاشی هایی که در فضای داخلی به عنوان کفپوش به کار برده می شوند را نیز می توان در فضا های خارجی محدود و کوچک به عنوان کفپوش بالکن ها به کار برد. مهم ترین ویژگی کاشی های کفپوش این است که حتی اگر در فضایی بسیار محدود به کار برده شوند، توجه ها را به خود جلب کرده و احساس کوچک بودن فضا را از بین می برند. کاشی های طرح دار با ظاهر جادویی که ایجاد می کنند تاثیر به سزایی در زیبایی بالکن ها خواهند داشت.

۵- کفپوش های سفالی

کفپوش های سفالی نیز یکی دیگر از انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می روند. این نوع کفپوش که از پخته شدن خاک تهیه می شود، نسبت به سایر کفپوش ها مقاومت کمتری دارد، ولی اگر از بالکن خانه خود استفاده زیادی نمی کنید، این کفپوش می تواند فضایی زیبا و گرم در آن ایجاد کند.به علاوه این کفپوش ها حالت سنتی زیبایی دارند که میتواند در کنار تخت های چوبی سنتی هماهنگی قشنگی بسازد

۶- کفپوش شنی یا سنگ ریزه

اگر هیچ یک از کفپوش های دیگر مورد علاقه شما نیستند می توانید از شن و سنگ ریزه نیز برای پوشاندن کفپوش بالکن استفاده کنید. اگر بالکن بزرگی در اختیار دارید پوشاندن حداقل بخشی از زمین می تواند نتیجه بسیار زیبایی را به همراه داشته باشد. اگر از شن و سنگ ریزه برای کفپوش بالکن استفاده کنید، هم فضایی مانند باغچه را برای شما ایجاد کرده و هم زمانی که به گل ها آب دهید هوای بالکن را خنک تر خواهد کرد. هم چنین این انتخاب بسیار ارزان و به صرفه خواهد بود. حتی در صورت تمایل می توانید با سنگریزه ها یک باغچه ذن کوچک برای خود طراحی کنید.

۷- کفپوش چمن مصنوعی

مفروش کردن کف بالکن با چمن مصنوعی، فضایی شاد و محیطی دنج را به وجود می آورد که می تواند مکانی جهت رفع خستگی های روزمره باشد. اندازه تراس بزرگ باشد یا کوچک، محدودیتی در به کارگیری چمن مصنوعی ندارد. حتی در بالکن های خیلی کوچک هم می توان کل سطح تراس را با چمن مصنوعی پوشش داد و حداکثر بهره وری را از فضا داشت. شاید فضای آپارتمان برای نگهداری از گل و گیاهان طبیعی مناسب نباشد ولی موقعیت خوبی است که تراس و بالکن را سبز کنید. چمن مصنوعی بالکن یک راه ساده و کم هزینه برای طراحی و دکوراسیون خانه است.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز ۴.۲ / ۵. تعداد آرا ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *